Dodatna strokovna pomoč – odločba o usmeritvi

Učencem z učnimi težavami nudimo na šoli podporo, spodbudo in pomoč po petstopenjskem hierarhičnem modelu pomoči, kot je opredeljen v Konceptu učne težave v osnovni šoli

1. Pomoč učitelja pri pouku, dopolnilnem pouku ter v okviru podaljšanega bivanja  

Učitelj je prvi, ki učencu z učnimi težavami pomaga pri rednem pouku v razredu in pri dopolnilnem pouku. Najprej se je smiselno temeljito pogovoriti z njim, saj učitelj otroka opazuje v različnih situacijah in ki najlažje oceni, ali otrok dosega pričakovane standarde znanja. Skupaj z njim in svetovalno delavko se boste dogovorili za pomoč otroku oziroma prilagoditve, ki jih je šola dolžna izvajati skladno z Zakonom o osnovni šoli.

2. Pomoč šolske svetovalne delavke in/ali mobilne specialne pedagoginje

V kolikor učenec kljub vsem učiteljevim prilagoditvam (pri rednem pouku, dopolnilnem pouku in v podaljšanem bivanju) ne napreduje, se skladno z navodili v Konceptu učne težave po petstopenjskem hierarhičnem modelu pomoči v projekt pomoči vključi svetovalna delavka.

3. Dodatna individualna in skupinska učna pomoč

Na tretji stopnji modela pomoči se učenca, pri katerem težave ne izzvenijo, vključi v individualno in skupinsko pomoč, ki jo lahko izvajajo učitelji, šolska svetovalna delavka.

V šoli nudimo individualno in skupinsko učno pomoč učencem s težavami na različnih področjih učenja. Pomoč  nudimo otrokom, ki imajo težave pri branju, pisanju, računanju, koncentraciji, gibanju, govoru in jeziku ter pri učenju nasploh.

Otroci so k tej obliki pomoči (v soglasju s starši!) vključeni individualno li v manjših skupinah enako starih otrok, ki pomoč večinoma obiskujejo enkrat tedensko v času pouka.

4. Mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove  

(psihologinja v zdravstvenem domu, logopedinja, Svetovalni center za otroke in mladostnike v Ljubljani in Mariboru, Center za socialno delo itd.)

5. Program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo

Postopek usmerjanja:

V primeru, da je bil učenec vključen v vse predhodne korake pomoči in so njegove težave tolikšne, da ga ovirajo pri šolskem delu in samem funkcioniranju, se starši lahko odločijo za postopek usmerjanja. Starši tako izpolnijo Zahtevo za uvedbo postopka usmerjanja, šola pa pripravi Poročilo o otroku in ostalo potrebno dokumentacijo (zapis pogovora z učencem ob uvedbi postopka usmerjanja, diagnostiko specialne pedagoginje, itd.), nato pa vse dokumente skupaj pošljemo na Zavod RS za šolstvo, OE Slovenj Gradec. Poleg omenjenih dokumentov se priložijo tudi poročila zunanjih institucij, kjer je otrok že bil obravnavan. Komisija za usmerjanje nato povabi starše in otroka na pregled, nato pa Zavod RS za šolstvo izda odločbo o usmeritvi, s katero učenec pridobi pravico do prilagoditev in dodatno strokovno pomoč.

Po zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami so učenci s posebnimi potrebami:

  • učenci z motnjami v duševnem razvoju,
  • slepi in slabovidni otroci oz. otroci z okvaro vidne funkcije,
  • gluhi in naglušni,
  • otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
  • gibalno ovirani otroci,
  • dolgotrajno bolni otroci,
  • otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • otroci z avtističnimi motnjami ter
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Z odločbo o usmeritvi se učencu, usmerjenemu v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, določi obseg in način izvajanja dodatne strokovne pomoči. Ti učenci so deležni intenzivne pomoči. Zanje v sodelovanju z učitelji načrtujejo in izvajajo individualizirane programe, načrtujejo prilagoditve in evalvirajo napredek vsakega posameznika. Pri svojem delu sodelujejo z učitelji, starši in po potrebi tudi zunanjimi institucijami.

Dodatno strokovno pomoč na naši šoli izvajajo mobilne specialne in socialne pedagoginje, psihologinja ter logopedinja Centra za vzgojo, izobraževanje in usposabljanje Velenje.

Učencu pa je lahko z odločbo o usmeritvi dodeljena tudi učna pomoč, ki pa jo izvajajo učitelji naše šole.